Dla Twojej wygody zebraliśmy najczęściej powtarzające się pytania i odpowiedzi w jednym miejscu.

Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie? Skontaktuj się z nami.

Pytania ogólne

Początek rekrutacji uczniów rozpoczyna się w październiku roku poprzedzającego rozpoczęcie nauki przez nowych uczniów.

Zależy nam na tym, aby połączyć ze sobą dwa wyzwania – z jednej strony chcemy naszym uczniom w liceum stworzyć możliwość jak najszerszego doświadczenia i poznawania. Kto wie, może fakt, że do tej pory nie lubiłeś/aś np. chemii nie wynika z tego, że chemia jest nudna. Może powodem jest sposób, w jaki Twój obecny nauczyciel prowadzi lekcje z tego przedmiotu. Z drugiej strony, chcemy zapewnić Ci możliwość podążania za Twoimi talentami i wybierania tych obszarów, które są dla Ciebie interesujące. Dlatego stworzyliśmy autorski profil Navigo.

W ramach tego profilu w zakresie rozszerzonym będą realizowane zajęcia z: języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Rozszerzone będą zatem wszystkie przedmioty, z których będziesz zdawał egzamin maturalny w zakresie podstawowym – j.polski, matematyka i j.obcy (najczęściej jest to właśnie angielski). Podstawy programowe z tych przedmiotów opracujemy i uatrakcyjnimy w taki sposób, aby jak najszerzej traktowały o współczesny świecie. 

W drugiej i trzeciej klasie, poza planem lekcji, weźmiesz udział w interdyscyplinarnych projektach naukowych i artystycznych. Przygotujemy je na podstawie zgłaszanych potrzeb i rozpoznanych talentów uczniów naszego liceum. Projekty te będą dotyczyć nie tylko przedmiotów rozszerzonych, ale też realizowanych w zakresie podstawowym lub obszarów będących zupełnie spoza przedmiotów szkolnych. Mamy już kilka pomysłów: stworzenie gry mobilnej, badanie czystości powietrza, organizacja konferencji, koncert lub spektakl, a może kanał na YouTube. To od Ciebie, a także Twoich koleżanek i kolegów, będzie zależało, które projekty będziesz realizować w drugiej i trzeciej klasie. Będziemy otwarci i gotowi na Wasze pomysły.

W klasie czwartej zaproponujemy kursy przygotowujące do egzaminów  maturalnych z przedmiotów, których nie realizowaliśmy w zakresie rozszerzonym. Organizacja tych zajęć i ich wymiar będzie zależny od liczby chętnych.

Podsumowując:

Klasa 1 – dajemy sobie czas na poznanie się, polubienie, nawiązanie przyjaźni i partnerskich relacji z nauczycielami.

Klasy 2 i 3 – angażujemy się w projekty interdyscyplinarne zgodne ze swoimi pasjami i talentami.

Klasa 4 – przygotowujemy się do egzaminów maturalnych.

Klasy będą 16-18 osobowe.

Lekcje odbywać się będą zgodnie z planem, czyli między 9.00 a 17.00.

Na teraz planujemy język hiszpański. W zależności od potrzeb i zgłaszanych preferencji jesteśmy otwarci też na inne języki.

Co do stroju / fryzury / makijażu – nie planujemy wprowadzać żadnych odgórnych regulacji. To bardzo wrażliwy obszar dla młodych ludzi.  Warunkiem jest tylko to, aby ubiór nie obrażał innych, nie stał w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa (np. noszenie swastyki) i nie był wyzywający w rozumieniu naszego kręgu kulturowego (np. chodzenie w samym staniku). Różowe włosy, metalowe łańcuchy, etc. nam nie przeszkadzają – jesteśmy otwarci na subkultury; nie będziemy mieli mundurków.

Podstawy zostaną omówione na przedmiocie WDŻ. Również zespół psychologów będzie przygotowany do rozmów i wspierania młodzieży w tym zakresie. Jeśli uczniowie, rodzice i my, będziemy widzieć potrzebę, to zorganizujemy dodatkowo cykl spotkań z wybraną fundacją, która w mądry i odpowiedzialny sposób poprowadzi takie zajęcia. 

Podatki to polityka, prawa i obowiązki to polityka… Nasze wolności lub ich brak to też polityka.

Jeśli młodzież będzie chodzić z tęczowymi emblematami to świetnie, jeśli będą nosić krzyżyki, też dobrze. Szkoła jest z założenia neutralna światopoglądowa. Nikt nie będzie mówił na kogo głosować, ale będziemy zachęcać nauczycieli do rozmów o tym, co interesuje młodych ludzi, również o bieżących wydarzeniach społecznych i politycznych. Będziemy uczyć krytycznego myślenia, wskazywać na kłamstwa i manipulacje, niezależnie od tego, która partia się ich dopuszcza.

Jesteśmy przekonani, że w duchu szacunku do własnych i cudzych poglądów, można poruszać najtrudniejsze tematy. 

Proces rekrutacji przebiega w 4 krokach:

  1. Zapisujesz się na spotkanie informacyjne na stronie www.
  2. Jeśli na spotkaniu uznajesz, że jesteśmy szkołą dla Ciebie, a my uznamy, że podzielasz wartości LO Navigo – zapraszamy Cię na sprawdzenie kompetencji bazowych
  3. Jeśli uzyskałeś wynik minimum 60% z każdego przedmiotu zapraszamy do podpisania umowy.
  4. Po dostarczeniu w lipcu oryginałów: świadectwa ukończenia 8 klasy i wyników egzaminu ósmoklasity oficjalnie wpisujemy Cię na listę uczniów LO Navigo.

Decyduje kolejność zgłoszeń, jeśli uzyskałeś/aś wynik minimum 60% w teście kompetencji bazowych. Nie bierzemy pod uwagę ocen z 8 klasy ani z egzaminu ośmioklasisty. 

Jeśli nie chcesz czekać do spotkania. Napisz do nas, zadzwonimy i porozmawiamy o dalszych krokach.

Pytania Wrocław

Obecnie lekcje odbywają się w budynku szkoły przy ulicy Fabrycznej 19. 
Od września 2024 LO Navigo przenosi się do nowego budynku na placu Strzegomskim 2-4 (Silver Forum)

Roczne czesne wynosi 28 200,00 zł brutto i może być płatne jednorazowo lub w 12 równych ratach po .2350,00 zł miesięcznie.

Przewidujemy otwarcie 4 szesnastoosobowych klas. Łącznie do LO Navigo we wrześniu 2024 roku dołączą kolejne 64 osoby.

Jednorazowa opłata początkowa związana z przejściem procesu rekrutacji wynosi 2500 zł. Opłata powinna być przelana na konto szkoły w ciągu dwóch tygodni od momentu podpisania umowy ze szkołą.